אסף דוק - אולי תשמיד את הטלפון?
צדיקים בישראל

אנשים טובים שמקומם בגן עדן

איך צריכים להגיב אם ילד או ילדה מספרים לך שהם עברו התעללות מינית?

אם ילד או נער מספרים לך שהם עברו התעללות מינית או שאתה חושד שילד עובר התעללות, התקשר למספר 9-1-1 או לשירותי הגנת הילדים. אם אתה מודאג שעשויה להתרחש התעללות בילד או במשפחה, התקשר לשירותי הגנת ילדים או פנה לעזרה מקצועית.

המספר שלהם : הם עובדים א-ה מהשעות 09:00 ועד 15:00

02-678-0606

אם אתה חושש שילד הותקף או חשוף להתעללות מינית, זכור זאת: הישארו רגועים, הקשיבו בחמלה, הציעו תמיכה רגשית והצעו לחבר אותם עם תמיכה מקצועית. על פי חוק יש חובה דיווח למשטרה על כל פגיעה בילד או ילדה. עם זאת, ביקרו בבית החולים לבדיקה (כלומר ערכת אונס) בהקדם האפשרי לשם שמירת ראיות חיוניים אם וכאשר הקורבן יחליט לדווח למשטרה. אם אתה מודאג לגבי סימני אזהרה או התנהגות של מישהו, התגובה הטובה ביותר תהיה תלויה במצב המסוים, במיוחד אם ילדים מעורבים.

אם ילד רומז או חושף התעללות מינית, התגובה שלך חשובה מאוד

אם ילד רומז או חושף התעללות מינית, התגובה שלך חשובה מאוד ויכולה להשפיע על איך הילד מרגיש לגבי עצמו מאוחר יותר. מה שאתה אומר חשוב לא פחות ממה שאתה לא אומר. מחקרים מראים שאדם מבוגר שמקשיב, מאמין ותומך בילד בתהליך החשיפה הוא המפתח לחוסן של הילד ומוביל לתוצאות טובות יותר של בריאות הנפש. נכונותו של מבוגר להקשיב עשויה להשפיע גם על נכונותו של הילד לדבר על התעללות מינית בעתיד ובמהלך חקירה פלילית אפשרית.

השארו רגועים ותקשיבו ולכן לבית החולים במיידי

הישארו רגועים. השתמש בשפה מנחמת כדי להרגיע את הילד ולהראות שאכפת לך ממנו. היו מודעים להבעות הפנים שלכם. אם אתה נראה מזועזע או כועס, הילד עשוי להניח שההלם או הכעס שלך מופנים כלפיו והם עלולים להיסגר ולא לרצות לדבר שוב על ההתעללות.

הקשב טוב. תן לילד לספר מה קרה במילים שלו. צפו שההיסטוריה של ההתעללות שלהם לא תהיה שלמה. בדרך כלל, יותר מידע יוצא ככל שהזמן חולף. ילדים צעירים במיוחד אולי לא יודעים את המילים להסביר מה קרה. אין למלא מילים או לתקן טעויות או השמטות שנתפסו.

להיות סבלני.להבטיח ולהרגיע את הילד. אמרו לילד שלא עשו שום דבר רע ושזו לא אשמתם. לחשוף התעללות זה דבר טוב ולדבר עם מבוגר זה הדבר הנכון לעשות. תן לילד לדעת שאתה אדם בטוח לדבר איתו והוא יכול לדבר איתך בכל עת. ילדים רבים חשים בושה ואשמה מכריעים, במיוחד אם הילד חושש שהחשיפה שלהם תפרק את המשפחה.

קבל עזרה רפואית ורגשית. התעללות מינית עלולה לגרום לפציעות פנימיות שאינך יכול לראות. בדיקה רפואית תבטיח שהילד מקבל את העזרה שהוא צריך ועשויה לספק ראיות חשובות. ישנם קווים חמים לתקיפה מינית וכן מרכזי תמיכה בילדים אליהם ניתן להתקשר אם אתה או הילד או הנער רוצים לדבר עם מישהו.

 

קווי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית:

קווי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית:

1202: קו סיוע לנפגעות תקיפה מינית

1203: קו סיוע לנפגעי תקיפה מינית

04-6566813: קו סיוע לנפגעות אלימות ותקיפה מינית בחברה הערבית

02-6730002: קו סיוע לנשים ונערות דתיות נפגעות תקיפה מינית

02-5328000: קו סיוע לגברים ולנערים דתיים נפגעי תקיפה מינית

Scroll to Top