אסף דוק - אולי תשמיד את הטלפון?
צדיקים בישראל

אנשים טובים שמקומם בגן עדן

יפתח גפרי אופיר – תל אביב (שחקן לשעבר של הקאמרי) iphonewindowsandorid פרשת איבגי: התיאטראות תמיד הסתירו הטרדות ביקורת חריפה נמתחה כלפי התנהלות תיאטרון חיפה בנוגע לפרשת ההטרדות של משה איבגי. בדקנו כיצד הנהלות התיאטראות נהגו בפרשיות דומות בעבר,ומצאנו השתקה, התעלמות ו”טיפול פנימי”. לדווח או לא לדווח, בתיאטרון אין פה שאלה הגיע הזמן לרענן את נהלי […]

יפתח אופיר נעצר לאחר שבא לפגוש קטין אבל התיק נסגר

יפתח גפרי אופיר – תל אביב (שחקן לשעבר של הקאמרי)

יפתח גפרי אופיר - תל אביב (שחקן לשעבר של הקאמרי)

פרשת איבגי: התיאטראות תמיד הסתירו הטרדות

ביקורת חריפה נמתחה כלפי התנהלות תיאטרון חיפה בנוגע לפרשת ההטרדות של משה איבגי. בדקנו כיצד הנהלות התיאטראות נהגו בפרשיות דומות בעבר,ומצאנו השתקה, התעלמות ו”טיפול פנימי”. לדווח או לא לדווח, בתיאטרון אין פה שאלה

הגיע הזמן לרענן את נהלי הטיפול בהטרדות מיניות ותקיפות בתיאטראות: באמצעי התקשורת שחשפו עדות ועוד עדות, בארגוני הנשים וברשתות החברתיות, גברו הקולות שמעבירים ביקורת חריפה על התנהלותו של תיאטרון חיפה בפרשת משה איבגי. סקירה של פרשות חמורות אחרות מהשנים האחרונות מעלה תמונה מדאיגה של התנהלות שרירותית, ולעתים אף שערורייתית, בכל הנוגע לתקיפות של אלימות ותקיפות מיניות בתיאטרוני ישראל.

מאז נחשפה הפרשה לראשונה, הצטברו וממשיכים להיחשף עדויות של נשים שטוענות כי השחקן משה איבגי הטריד אותן מינית. אחת הטוענות להטרדה מינית מצדו של איבגי לפני כשנתיים בהצגה "דפוקים", שלחה מכתב התראה לתיאטרון לפני תביעה ובתחילת השבוע שעבר אף הגישה תלונה למשטרה, הראשונה בפרשה

כפי שעולה מתלונתה של עובדת תיאטרון חיפה לשעבר, הטיפול בתלונתה מלפני שנתיים לוקה בחסר והנהלת התיאטרון הסתפקה בהתנצלות של השחקן ובכך חתמה את הטיפול בפנייתה, כך לטענתה.

מאז התפוצצה הפרשה, התיאטרון לא טרח להוציא הצהרה מסודרת לתקשורת ונציגיו סרבו להתראיין באופן גורף או לצאת במסר הרגעה לעובדי התיאטרון, לקהל ולציבור בכלל והסתפקו בהודעה: “התיאטרון כמוסד ציבורי רואה בחומרה הטרדות מיניות ופועל כמחויב בחוק ובאמנה למניעת הטרדות מיניות במקומות עבודה, ולשמירה על כבודם וביטחונם של עובדיו, ואף מעבר לכך. טענתה של העובדת טופלה באופן מידי, יעיל ומתחשב והמתלוננת אף הודתה לתיאטרון על טיפולם. יש לציין כי חלפו מאז שנתיים ולא הועלתה טענה כלשהי”.

בתחילת השבוע שעבר עלתה ההצגה החדשה של תיאטרון חיפה “שלא תתעורר הילדה” בבכורה תל אביבית, שם אפשרה הנהלת התיאטרון לכוכב ההצגה, איבגי, לשאת מונולוג הגנה קצר בסיום ההצגה לטובת כלי התקשורת הרבים שפקדו את המקום, ללא התייחסות כלשהי של ההנהלה עצמה. מצטייר מכך שאיבגי, לכאורה, המעורב הראשי בפרשה, הוא גם נציגות התיאטרון בנושא.

ניתן היה לצפות לתפנית דרמטית בעלילה, לאחר הגשת התלונה רשמית הראשונה בפרשה, אך זו לא שינתה דרמטית את קו ההגנה בו נקט התיאטרון, שהמשיך באותה הנימה: “אנחנו דוחים בתוקף את הטענות, התיאטרון ערך בירור מיידי על ידי הממונה על ההטרדות המיניות שהסתיים לשביעות רצונה. תיאטרון חיפה לא מתכוון למצות את הדין עם איבגי על בסיס שיח תקשורתי. עד שלא ייבדק הנושא, התיאטרון לא ישמש בתפקיד שופט או שופטת”.

התיאטרון מכבד את החלטתו של השחקן משה איבגי

לחדשות 2 ההנהלה סיפרה את פרטי השימוע, שנערך בעקבות תלונת העובדת, עניין מעורר מחלוקת כשלעצמו:  “המתלוננת סיפרה שהיא העניקה לאיבגי חיבוק ידידותי, אלא שלטענתה החיבוק הפך מצדו לבעל אופי מיני. כשפנו לאיבגי בנושא, הוא הופתע ואמר שלא לכך התכוון, והוא התקשר למנהלת ההצגה והתנצל. למרות זאת, המתלוננת ביקשה שיעבירו אותה להצגה אחרת כדי לא לעבוד עם השחקן וכך היה”.

עו”ד ליאת הבר כהן, המייצגת את המתלוננת, בקשה לסתור את גרסת התיאטרון ומסרה בשידור כי: “המתלוננת טענה שמעולם לא היה חיבוק ביניהם ומעולם לא היו ידידים או מכרים. השחקן תקף אותה מינית באופן שגרם לה לטראומה שהיא לא מצליחה להתגבר עליה”, והדגישה בטענתה: “כפי שידוע היטב לצוות התיאטרון”. ברגע זה, ההאשמות בדבר הטרדה מינית עלו מדרגה – מהטרדה לתקיפה מינית, לכאורה.

בחמישי התכנס דירקטוריון ההנהלה הציבורית של התיאטרון כדי לדון בהשלכות הפרשה ובאפשרות לנקיטת צעדים משמעותיים יותר כנגד איבגי, כולל השעיה זמנית או חופשה ללא תשלום, למרות ההערכות המוקדמות כי הדירקטוריון ימנע מפעולה ממשית עד שיגובש כתב אישום כנגד השחקן. כידוע, מספר שעות לפני כן פורסמה הודעתו של משה איבגי כי יפרוש ממשחק עד שיתבררו החשדות נגדו, זאת טרם הפגנת המחאה שהייתה צפויה להתקיים ביום שני (15.2), אז אמורה הייתה לעלות ההצגה החדשה בכיכובו של איבגי “שלא תתעורר הילדה” בתיאטרון הבית, חיפה. בתגובה, מסר התיאטרון: “התיאטרון מכבד את החלטתו של השחקן משה איבגי”.

יפתח אופיר | דצמבר 2014

הדוגמה הבאה לקוחה מהעבר הלא רחוק וחורגת מהדפוס הנידון. במקרה הזה – תיאטרון הקאמרי פעל במהירות ובנחישות.

בסוף 2014 יפתח אופיר, שחקן כריזמטי ומוערך, נחשד כי נלכד על ידי מתנדב במלחמה נגד פדופיליה ברשת שהתחזה לקטין וקבע איתו פגישה. אופיר נעצר ונחקר והודה בחקירה והתנצל. יוצא הדופן: בבוקר הפרסום הודיע התיאטרון כי השחקן הושעה לאחר שנערך לו שימוע.

https://rumble.com/v28udj2-135786494.html לצפיה בסרטון 

Scroll to Top